Πέμπτη, 23 Ιανουαρίου 2014

ΑΝΑΦΟΡΑ ΤΗΣ Southeast European Times ΓΙΑ ΤΗΝ ΓΕΦΥΡΑ ΖΩΗΣ Α.μεΑ. ΔΥΤΙΚΟΥ ΤΟΜΕΑ

        Οι Έλληνες γονείς γεφυρώνουν το χάσμα για τα παιδιά με ειδικές ανάγκες

     

Ενώ η κυβέρνηση    πραγματοποιεί περικοπές στις   δαπάνες, οι εθελοντές εντείνουν τις ενέργειές τους.
  Του Άντι Νταμπίλη για τους   Southeast European Times στην  Αθήνα -- 27/12/13
Για την νηπιαγωγό Σοφία Φωκιανού, 48 ετών από την Αθήνα, ένα νέο πρόγραμμα εθελοντισμού μετά το σχολείο που έχει ως σκοπό την παροχή βοήθειας σε μαθητές με ειδικές ανάγκες, όπως τη 18χρονη κόρη της, είναι μια φοβερή βοήθεια.

Ήταν μια μεγάλη ανακούφιση για μένα ... ένα όνειρο που έγινε πραγματικότητα", είπε η k.Σοφιανού στους SETimes.
Το εθελοντικό κέντρο Γέφυρα Ζωής άνοιξε στο Περιστέρι, μια εργατική συνοικία της Αθήνας, όπου ζει η Φωκιανού. Στεγάζεται σε ένα μικρό, διώροφο γραφείο σε ένα πολυσύχναστο δρόμο, και λειτουργεί από τις 5 μ.μ. έως τις 9 μ.μ..

photo
Ο εκπαιδευτής φυσικής αγωγής Γιώργος Φουσκαρής βοηθά τους μαθητές με ειδικές ανάγκες στο κέντρο Γέφυρα Ζωής στην Αθήνα. [AFP]"
Η κόρη της Φωκιανού πάσχει από σύνδρομο Down, αλλά τώρα έχει πολύ παρέα, χάρη στη συναναστροφή με άλλα άτομα με ειδικές ανάγκες, που φτάνουν τα 25 περίπου άτομα, τα οποία έχουν πρόσβαση σε καθηγητές μουσικής, ένα γυμναστή, θεραπευτές, και ειδικούς σωστής αναπνοής που βοηθούν στην κάλυψη του αυξανόμενου κενού που δημιουργήθηκε από τις περικοπές της κυβέρνησης.
"Ήθελα κάτι δημιουργικό για εκείνη, ώστε να αποφύγει απλά να βλέπει τηλεόραση. Πραγματικά ανυπομονεί να έρθει εδώ", είπε η Φωκιανού.
Ο ιδρυτής και πρόεδρος του κέντρου Γέφυρα Ζωής,κ. Διονύσης Γουράνιος, γονέας και ο ίδιος ενός παιδιού με ειδικές ανάγκες, δήλωσε ότι άνοιξε το κέντρο, γιατί δεν μπορούσε να περιμένει τη βοήθεια της κυβέρνησης.
Ο κ. Γουράνιος συγκέντρωσε μια ομάδα γονέων που, στη συνέχεια, συγκέντρωσαν δωρεές τόσο χρηματικές όσο και σε μορφή υπηρεσιών και, παράλληλα, έψαξαν για δωρητές σε πολλά ιδρύματα.
"Αυτά τα παιδιά βρίσκονται συνέχεια κάτω από τεράστια πίεση. Ήταν ένα όνειρό μου να δημιουργηθεί μια οργάνωση όπως αυτή και να τα κάνει να χαμογελάσουν, γιατί αυτοί είναι οι πραγματικοί ήρωες της ζωής," είπε ο Γουράνιος στους SETimes.
Ο κ. Γουράνιος είπε ότι ο αριθμός των παιδιών με ειδικές ανάγκες αυξάνεται και ότι το πρόγραμμα αναγκάστηκε να μην δεχτεί κάποια των οποίων η κατάσταση ήταν υπερβολικά σοβαρή για να λάβουν την κατάλληλη φροντίδα στο κέντρο, καθώς αυτό δεν διαθέτει γιατρό.
"Δεν μπορούμε να καλύψουμε τις ανάγκες σε εθελοντική βάση. Χρειαζόμαστε ειδικούς", είπε.
Ενώ το κέντρο βασίζεται σε οικονομικές συνεισφορές, οι γονείς επιπλώνουν τον χώρο με μεταχειρισμένα αγαθά και δέχονται δωρεές τροφίμων και άλλων υλικών αγαθών.
Η εργοθεραπεύτρια Γεωργία Παπίρη παρέχει εθελοντικά τις υπηρεσίες της ως ειδική για παιδιά με αυτισμό ηλικίας 3 έως 12 ετών.
"Το μεγαλύτερο πρόβλημα που έχουν είναι η επικοινωνία. Η δυνατότητα να βρίσκονται σε μια κλινική, ακόμη και για μια ώρα αποτελεί μεγάλη βοήθεια. Μπορεί να βοηθήσει στη μείωση της αρνητικής συμπεριφοράς", είπε η Παπίρη στους SETimes.
Περίπου 300 σχολεία στην Ελλάδα προσφέρουν προγράμματα για μαθητές με ειδικές ανάγκες κατά τη διάρκεια των σχολικών ωρών, αλλά δεν διαθέτουν τους ειδικούς που απαιτούνται για τη στελέχωση των προγραμμάτων αυτών.
Οι εμπειρογνώμονες εκτιμούν ότι υπάρχει έλλειψη τουλάχιστον 300 ψυχολόγων, 280 κοινωνικών λειτουργών, 190 εργοθεραπευτών, 230 λογοθεραπευτών, 120 φυσιοθεραπευτών και 140 σχολικών νοσοκόμων.
Τα 62 διαγνωστικά και υποστηρικτικά κέντρα που λειτουργούν στην Ελλάδα, τα οποία κατατάσσουν τους μαθητές με βάση την αναπηρία τους για να καθορίσουν το επίπεδο της κρατικής στήριξης που θα λάβουν, δεν διαθέτουν επαρκές προσωπικό και πολλά δεν μπορούν να λειτουργήσουν.
Εδώ παρεμβαίνει η Γέφυρα Ζωής.
Πέρα από τις περικοπές των παροχών, οι γονείς των μαθητών με ειδικές ανάγκες περιμένουν οκτώ μήνες ή περισσότερο για να λάβουν τις επιστροφές χρημάτων για δαπάνες σε ειδικά μαθήματα, επισκέψεις γιατρών, καθώς και ειδικό εξοπλισμό.
Αυτό έχει οδηγήσει σε αύξηση του αριθμού των γονέων που παίρνουν τα παιδιά τους από τα σχολεία για παιδιά με ειδικές ανάγκες, καθώς δεν μπορούν να αντέξουν οικονομικά το κόστος, και τη στροφή τους προς άνεργους επαγγελματίες που προσφέρουν τις υπηρεσίες τους σε εξαιρετικά χαμηλές τιμές.
"Νιώθω συμπόνια για τους ανθρώπους που βρίσκονται σε αυτή τη θέση και ήθελα ένα κέντρο όπου τα παιδιά θα μπορούσαν να έχουν μια θέση για τις δραστηριότητές τους και το οποίο θα βοηθούσε τους γονείς", δήλωσε ο Βασίλης Καλλέργης, αστυνομικός και αντιπρόεδρος του κέντρου Γέφυρα Ζωής, στους SETimes.

Ο κ. Γουράνιος δήλωσε ότι ανησυχεί για το μέλλον των μαθητών με ειδικές ανάγκες, εάν η κυβέρνηση δεν αποκαταστήσει τη λειτουργία περισσότερων υπηρεσιών και αυξήσει το προσωπικό.Σε ένα σύνηθες βράδυ, οι μαθητές με ειδικές ανάγκες πραγματοποιούν ασκήσεις σωματικής εκπαίδευσης σχεδιασμένες γι' αυτούς και φυσικοθεραπεία, μπορούν να μιλήσουν σε συμβούλους, να παίξουν μουσική, να παρακολουθήσουν μαθήματα τέχνης και να κάνουν παρέα.
"Οι γονείς πρέπει να ανησυχούν: Πώς μπορώ να μεγαλώσω αυτό το παιδί και τι θα συμβεί όταν πεθάνω εγώ;" είπε.
Τι μπορεί να κάνει η ελληνική κυβέρνηση για να βοηθήσει περισσότερο τα παιδιά με ειδικές ανάγκες; 
Σύνδεσμος:http://www.setimes.com/cocoon/setimes/xhtml/el/features/setimes/features/2013/12/27/feature-02
Το παρόν περιεχόμενο ανατέθηκε για τους SETimes.com.